Η ξαφνική απώλεια της όσφρησης ενδέχεται να αποτελεί σύμπτωμα του νέου κορωναϊού   Covid-19 σε ασυμπτωματικούς ασθενείς. Σύμφωνα με τα στοιχεία από την Νότια Κορέα, την Κίνα και την Ιταλία, Γαλλία, Βρετανία προκύπτει ότι άνθρωποι που δεν είχαν συμπτώματα αλλά ήταν φορείς του νέου κορωναϊού κάποια στιγμή είτε έχασαν την αίσθηση της όσφρησης τους ή αυτή μειώθηκε σημαντικά.

Η απώλεια της όσφρησης είναι ένα από τα πιο κοινά συμπτώματα σε ασθενείς με ιώσεις του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος που προέρχονται από 200 και πλέον ιούς.

Παρουσιάζεται περισσότερο σε νεότερους ασθενείς του κορωναϊού, που δεν παρουσιάζουν τα κοινά και αναμενόμενα συμπτώματα όπως επίμονος βήχας, υψηλός πυρετός.

Η Βρετανική Εταιρεία Ωτορινολαρυγγολογίας, προχώρησε σε σχετική ανακοίνωση αξιολογώντας τα στοιχεία ασυμπτωματικών ατόμων από πέντε χώρες που προηγούνται στα κρούσματα του νέου κορωναϊού.

Ο πρόεδρος της Βρετανικής Association of Otorhinolaryngology, Nirmal Kumar και η πρόεδρος της Βρετανικής Rhinological Society, επεσήμαναν ότι στην Νότια Κορέα, το 30% των 2000 ασθενών που βρέθηκαν θετικοί στον νέο κορωναϊό είχαν ως κύριο σύμπτωμα την αοσμία, στις ήπιες περιπτώσεις.

Επίσης χώρες όπως το Ιράν, οι ΗΠΑ, η Γαλλία και η Βόρεια Ιταλία έχουν αναφέρει ανάλογες περιπτώσεις.  Στην Γερμανία έχουν αναφερθεί περισσότερες από 2 στις 3 περιπτώσεις κορωναϊού έχουν αοσμία σαν κύριο σύμπτωμα.

Στην Βόρεια Ιταλία, οι γιατροί κατέληξαν ότι η απώλεια της γεύσης και της όσφρησης, αποτελούν ένδειξη ότι το άτομο με αυτά τα συμπτώματα, που κατά τα άλλα είναι υγιές, είναι φορέας του ιού και πιθανόν να το μεταδίδει σε άλλους.

“Σχεδόν όλα τα άτομα που έχουν νοσηλευτεί σε νοσοκομείο, έχουν το ίδιο ιστορικό”, αναφέρει η καρδιολόγος και επικεφαλής του Καρδιολογικού τμήματος στο κεντρικό Νοσοκομείο στην Brescia,  Δρ. Marco Metra.  Στο νοσοκομείο αυτό, 700 από τους 1.200 ασθενείς είχαν προσβληθεί από τον νέο κορωναϊό.  “Όταν ρωτούσες τον ασθενή σχετικά με την σύζυγο ή τον σύζυγο απαντούσαν ότι έχουν απλώς χάσει την όσφρηση ή την αίσθηση της γεύσης τους αλλά εκτός από αυτά τα συμπτώματα ήταν καλά.”

Για τον λόγο αυτό οι επιστήμονες ζήτησαν από τον κόσμο εάν κάποιος παρουσιάσει συμπτώματα απώλειας οσμή ή γεύσης να απομονωθεί για επτά ημέρες για την αποφυγή περαιτέρω εξάπλωσης της νόσου.

• Εάν έχεις απώλεια όσφρησης οι ειδικοί συνιστούν να μείνεις στο σπίτι για επτά ημέρες.
  • Εάν συγκατοικείς με άλλους θα πρέπει να μείνουν και εκείνοι σπίτι για 14 ημέρες ή για 7 ημέρες από τότε που θα εμφανιστούν τα συμπτώματα αυτά.